Det är dags att fimpa!

Jag tycker att rökning är något av det mest osexiga, äckliga och frånstötande som finns. Förstår faktiskt inte hur man frivilligt kan suga på de där giftpinnarna. Det kallas iofs för nikotinberoende, men ärligt talat så är det inte någon ursäkt. Vill man sluta så kan man sluta. Det gäller bara att vara inställd på att klara det. Viljan betyder allt i det här fallet, kan vissa så kan alla.



Jag var nära att börja röka under en period av mitt liv, och jag är så himla glad att jag lyckades dra mig ur i tid innan nikotinsuget blev för starkt (för jo, jag började känna av det...). Jag är glad att jag slipper slösa mina pengar på skit, gå ut i snöstorm för att blossa och höra folk predika inför mig om hur farligt rökning är. Istället lyckas jag spara sisådär 12 000 kronor om året som ni storrökare lägger på cigg, och nu är jag även den som predikar för er hur vidrigt rökning är.
Som jag skrev tidigare har alla som röker ett val, och väljer man att röka så fine. Men det finns även något som kallas för passiv rökning, och det är vi som andas in er rök för att vi står intill er medan ni blossar. Dessutom finns det folk som röker inomhus, och vad som försigår i dessa hjärnor vet jag inte. Ni känner inte lukten själva, men för oss som är icke - rökare och kommer som gäster - vi känner den. Röklukten blir man inte av med, den är ingrodd i tapeter och möbler. Vill man ha det så? Att folk dras för att komma hem till en för att det luktar apa där hemma? Gå ut istället.

Att det blev rökförbud på krogen är något av det bästa som införts. När det fortfarande var tillåtet att röka inomhus kom man alltid hem med svidande ögon och rökluktande kläder. Kul? Nja, inte särskilt.
Jag tror ni har ganska bra koll på vad jag tycker om rökning vid det här laget, och vill ni lyda ett gott råd så säger jag bara en sak; fimpa. Lyckas ni med det är ni så jädrans coola. Och för er som redan klarat av att sluta röka - jag beundrar er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har aldrig ens testat att röka. :P

2010-11-02 @ 08:25:10
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Josefine

Ja det var såå häftigt ! :) håller med dig om rökningen, det är verkligen äckligt !

2010-11-02 @ 11:27:25
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Cissi

Lättar att säga när man inte är en rökare själv!

2010-11-02 @ 12:43:36
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Jenny - Bli höstens blogg!

kloka ord, man ska aldrig börja



p.s var gärna med och tävla om att bli höstens blogg!=D

2010-11-02 @ 15:27:35
URL: http://truejenny.blogg.se/
Postat av: anna

Jag är också emoy rökning! Tycker det är äckligt och ofräscht..

2010-11-02 @ 20:25:19
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Selina

Jag har slutat röka på min arbetsplats & för det mesta slutat med "alldaglig" rökning.

Men när det kommer till alkohol så kan jag inte hålla mig borta från de vidriga rackarna ;-S

Men jag är stolt över mig själv, från 3-4 paket i veckan till knappt 1 i veckan!



//Love Selina

2010-11-03 @ 11:24:27
URL: http://loveselina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0