Ung & Bortskämd

Nu har jag gjort som många andra därute och kollat på programmet Ung & Bortskämd, och shit pommes frites alltså! Det här är något av det jävligaste jag sett. Nog för att det finns bortskämda ungar, men det finns väl gränser för hur man beter sig? "Diska, jag? Jag vet inte ens hur man gör".



Jag skulle gärna vilja skylla mycket av ungarnas bortskämdhet på föräldrarna. I programmet visar det ju sig att de inte satt några som helst gränser, de låter ungarna köra med dem hur mycket de vill. En mamma åker exempelvis hem från jobbet 6 mil enkel väg för att fixa frukost och diska efter sin dotter, medan en annan förälder åker hem till sitt barn i hennes egna lägenhet för att städa, tvätta, laga mat och göra alla andra hushållssysslor. Vad är problemet liksom?
Nog för att jag fattar att man gärna vill göra allt för sina barn, men genom att inte sätta gränser stjälper du ju barnen istället för hjälper dom. Särskilt när ungarna har flyttat hemifrån, då är det väl dags att klara sig själv? Annars är man väl inte mogen för att bo på egen hand...?

Dessutom undrar jag hur man tänker om man väljer att leva på sina föräldrar i vuxen ålder. Vill man inte ha ett eget liv? En egen ekonomi att styra över istället för att bara få pengar av mamma och pappa till allt? Hur fan kan man ens skita i att söka jobb för att man ändå förväntar sig att föräldrarna försörjer en och bara går hemma och glassar istället? Det är så oerhört tragiskt, och jag tycker egentligen väldigt synd om de här barnen som inte har någon som helst verklighetsuppfattning och vet hur det går till ute i riktiga livet.

Hursomhelst skrattade jag gott åt programmet. Den ena är ju dummare än den andra. Jag kan lugnt påstå att jag kommer fortsätta följa den här serien!


Kommentarer
Postat av: Carro

sv: jo man gör såhär att man kavlar ut degen till en rektangel, smetar på fyllningen på ena halvan av rektangeln. Andra halvan viker du över så att fyllningen ligger i mitten. Sen skär du raka "strimlor" på ca 2cm bredd, ju större desto större bullar blir det. Sen tar du tag i ena änden av EN strimla med ena handen, och andra änden med den andra handen, sen snurrar du dem åt olika håll så att de tvinnas.. och sen snurrar du ihop den till en boll/knut typ. haha. fasen, inte lätt att förklara. förstår du?

2010-11-10 @ 21:02:36
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

det där programmet missade jag att se :)

2010-11-10 @ 21:16:08
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag såg inte programmet, men jag skulle skämmas om någon av de där var mitt barn :/

2010-11-10 @ 22:22:24
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja, visst var programmet sjukt!! De hade så sjuka drömmar om att bli artister och filmstjärnor, så medans de väntar på att få jobb så ska föräldrarna betala allt. HAHA! Skaffa ett RIKTIGT jobb liksom!

2010-11-10 @ 22:52:51
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Caroline

Har hört en massa om ung och bortskämd. Men har dock aldrig kollat på det. Känner nu att jag nästan MÅSTE göra det, hehe. Tror du man kan kolla på någon online play?

2010-11-10 @ 22:53:10
URL: http://carolinemore.blogg.se/
Postat av: Liuza

har hört en massa om den serien, så skämmig asså! bortskämda snorungar :/

2010-11-10 @ 23:16:26
URL: http://liuzaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0