Efter 12 dagar...

Kottbullar, stuvade makaroner, lasagne, starkt kaffe, svenskt brod, riktigt palagg... Som ni marker borjar jag sakna svensk mat ordentligt. Hur ska jag klara 5 veckor till tro? Vi far svensk mat emellanat, som pizza, pannkakor, potatismos, kokt potatis osv, men det smakar ju allt annat an svenskt. Ni ska veta hur lyckligt lottade ni ar dar hemma i Sverige som kan ata vad ni vill nar ni vill. Jag ar avis! Tank pa oss som kan sitta och diskutera mat i timmar, hehe.

For tilfallet har vi typ husarrest eftersom det ar valvecka har i Tamil Nadu, staten vi bor i. Vi far inte vistas pa gatorna, men idag blev det ett litet undantag och vi ar inne i stan en snabbis for att gora lite nodvandigheter. Istallet for att aka ivag pa saker har vi de senaste dagarna haft forelasningar i huset. Idag pratade vi om karlek och arrangerade aktenskap, sa sjukt intressant! Sarskilt med tanke pa att jag funderar pa att skriva om just detta i min uppsats. For jo, vi ar inte bara har i Indien och glassar, en essa ska skriva under tiden vi ar har ocksa. Men det ar nemas problemas. Shankari hjalper oss och vi har mycket fritid sa det ska ga vagen.
Hursomhelst ar valdagen imorgon och efter det far vi ga ut som vanligt igen. Pa torsdag ar det nyarsafton har och da hander en massa grejer. Ska bland annat in till stan for att kolla pa nagon parad mitt pa dagen och jag undrar hur det ska ga. Vi hade 44 grader haromdagen, och att ga pa stan i sari som bestar av 6 meter tyg virat runt kroppen och topp och underkjol pa det ar inte roligt. Sarskilt inte i den hettan. Men efterat blir det indisk afton, nice nice.

Forresten, den har veckan kor vi yoga varje morgon klockan 7. Jag ar inte sa mycket for meditation och sa, men det ar en rolig start pa dagen att gora en massa knasiga ovningar! Skont och gora nagon nytta iaf.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Hahaha! Vet exakt hur känslan är när man längtar efter svensk mat, du ska bara se när du kommer hem till sverige igen, hur himla mycket man uppskattar saker och ting mer! :D

2011-04-12 @ 15:54:37
URL: http://withyen.blogg.se/
Postat av: tess

Oj, jag vette tusan om jag skulle klara av att vara insvets i så mkt tyg i 44 graders värme.. :S svimmar ni inte?

2011-04-12 @ 16:49:05
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: Carro

oj, 44grader! Helt sjukt varmt!

2011-04-12 @ 17:32:08
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Cissi

Oj vad jobbigt!

Hoppas du inte svällter och svettas bort där borta...



KRAM!

2011-04-13 @ 13:30:45
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0