Hej hej hemskt mycket hej!

Goddag. Imorse gick vi upp redan kvart i 6 for att aka till marknaden, och det var sa mysigt sa. Det var soluppgang nar vi for och inte sa varmt sa det var bara att passa pa och njuta. Pa marknaden salde folk allt mojligt, och jag pratade ju sist om att jag absolut inte ville se nagon slakt. Visst. Jag sprang forbi slaktdelen av marknaden, men tror ni inte att det kommer en lastbil korande med halvdoda djur istallet? Usch.
Efter marknaden akte vi till en kyrkogard i Trichy, det kanske later lite konstigt men det var faktiskt dagens sjukaste upplevelse och nagot som gjort stort intryck hos mig. Kommer forklara allt mer utforligt nar jag lagger upp bilder. Hall till godo! Dessutom akte vi till Asiens nast storsta hindutempel och vandrade omkring ett tag. Det var kul och se hur hinduerna bad till sina gudar och hur det faktiskt ser ut inne i de dar templena som man bara sett pa bild forut. Jag blev aven valsignad av en elefant och skrek rakt ut nar han geggade runt med sin snabel pa min bara rygg, haha. Elefanten skulle namligen tacka mig nar jag gav honom pengar i snabeln, varpa jag blev lite radd hehe.

Som jag skrev i forra inlagget skulle vi till en verksamhet for cp-skadade barn, och dar var vi igar. Det var en maktig upplevelse, och jag ar riktigt imponerad over hur bra indierna faktiskt tar hand om sina handikappade. Jag trodde verkligen inte att man lade ner sa mycket tid och omvardnad pa dem.
Pa verksamheten hade de en pool barnen ska anvanda for att trana upp sina muskler, men an sa lange har de inte haft rad att fylla poolen med vatten eftersom det ar for dyrt. Vi studenter har pratat om ge verksamheten en donation for detta andamal, hoppa verkligen det gar igenom med tanke pa att vi faktiskt har rad att hjalpa barnen. Det ar en god garning ocksa, och det skulle kannas sa bra i hjartat om detta kunde ga igenom.

Nu ska vi snart ga och kopa lite snacks for ikvall tankte vi ha filmkvall. Det blir Titanic, haha. Vi borjade prata om den filmen idag, och sa visade det sig att en av tjejerna har den filmen pa datorn. Sa ikvall blir det lordagsmys! Imorgon har vi sovmorgon ocksa och det ska bli sa skont att antligen fa sova ut efter ett par tidiga morgnar. Det kan behovas. Poolhang ocksa, hihi.

Kommentarer
Postat av: anna

har läst alla inlägg från indien och det verkar som om du har det bra :D njut!

2011-04-09 @ 19:56:31
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej!

Nu är tävlingen avslutad! Kika in och kolla om du var en av de lyckliga vinnarna! :)

2011-04-10 @ 20:08:50
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: julia

oj häftigt att se och va coolt om donationen skulle gå igenom!



sv: ja visst är de!

2011-04-11 @ 19:10:17
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/
Postat av: Carro

Hoppas donationen går igenom! Hade ju varit väldigt roligt att hjälpa till för er! Då vet ni ju verkligen vad ni ger pengar till exakt och ni har ju till och med SETT det! Det gör det ju ännu roligare att skänka pengar! :)

2011-04-11 @ 21:26:11
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Dennis

Jag längtar tills bilderna dyker upp! Ska bli kul att se! Välsignad av en elefant, händer ju inte så ofta :P haha

2011-04-12 @ 15:52:05
URL: http://withyen.blogg.se/
Postat av: Isabel

Hahaha, kan tänka mig att man blir rädd när elefanten gör så :)

2011-04-13 @ 21:55:51
URL: http://vivalavida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0