Indiskt sjukhusbesök

En dag i Trichy besökte vi ett privatsjukhus. Med tanke på hur ofräscht det var där undrar jag hur de kommunala sjukhusen ser ut i Indien, för att vandra runt i korridorerna på detta sjukhus var inte roligt. När jag tänker på privatsjukhus tänker jag främst på att det är rent, städat, bra mat, fina undersökningsrum m.m. Det var ju inte riktigt så kan jag säga och jag är jävligt glad att jag slapp hamna på sjukhus i Indien!


Mysigt.

Ännu mysigare. Det är faktiskt riktiga foster i de här burkarna, det äldsta var 27 veckor har jag för mig. Ska skippa närbilderna, men jag trodde ärligt talat att det var dockor först. Kunde aldrig tro att man hade foster i glasburkar på ett sjukhus som man visar upp för allmänheten.


Indiska sjuksyrror, haha!


En dag åkte jag iväg med Sankari för att intervjua 3 personer till min essä. Fick åka hem till de här personerna och det var kul att få komma så nära inpå och se hur indierna levde och bodde på riktigt, inte som i vårt hus hos Santhanam där de anpassade allt till oss. Indierna är riktigt bra på att bjuda på saker och de frågar inte om man vill ha något innan de kommer med mat och dryck heller. Om de ändå gör det och man säger nej kommer de med dricka ändå. Jag gjorde tre intervjuer på raken och på alla ställen överöste dom mig med mat och dryck så jag kände mig som en val när intervjuerna var klara, haha.

En kvinna som jag intervjuade hade 2 jättesöta kattungar.



Material till min essä, äktenskapsannonser. I Indien är det vanligt att annonsera efter en partner på det viset, det finns till och med en separat bilaga i tidningen som bara handlar om folk som söker efter en äkta hälft. Eller ja, det är väl oftast föräldrarna som söker en hustru eller man till sitt barn, självbestämmande existerar ju inte alltid i Indien, hmmm...



Det var riktigt intressant att skriva om arrangerade äktenskap, men jag tänker skippa föreläsningen om det här. Minns en dam som jag intervjuade som tyckte att västerländska äktenskap och barn med olika män var hur vidrigt som helst. Hon sa faktiskt att vi beter oss som djur i västvärlden. ALLA jag frågade tycker vi är sjuka i huvudet som har flera partners under en livstid, unga som gamla. Alla. Trodde att de kanske skulle kunna förstå oss västerlänningar, men icke. Så nu vet ni, vi är djur;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

intressant hur andra har det, det är ju så dom tycker vi är konstiga o säkert tvärtom men tur vi alla ändå är olika har sin charm :)usch så otäckt det va med fostren fy..ja hade nog svimmat om ja gick in där!

2011-08-16 @ 10:11:12
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Carro

sjukt intressant!

Och snygga hattar sjuksyrrorna hade ;) haha.

2011-08-16 @ 18:49:59
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0