Kära pappa

Idag fick jag ett sms av min pappa. Det första på typ ett och ett halvt år. Hur det känns? Jag är chockad. Efter så här lång tid utan att ha pratat med min pappa har jag börjat komma över honom och hans svek, jag har lärt mig leva mitt liv utan honom. Först nu kommer han som gubben i lådan. Vad har hänt egentligen? Har han insett vad han har gjort? Har han förstått vidden av att ha en familj?
Min pappa har gått miste om en stor del av mitt liv. Han har nog aldrig förstått innebörden av att vara förälder. Han fanns alltid där för mig när jag var liten, men så fort jag blev vuxen släppte han mig fri. Jag har aldrig riktigt förstått det där, för i mina ögon slutar man aldrig vara barn till sina föräldrar. Föräldraskapet är en livslång uppgift. Ibland har jag undrat om det har blivit såhär bara för att jag är tjej, att pappa inte vet hur han ska hantera en dotter. Kan inte låta bli att undra om situationen hade sett annorlunda om jag var en pojke istället.

Nu har pappa tydligen satt in pengar på mitt konto, som om det kan gottgöra för all den smärta och besvikelse jag känt det senaste året. Har inte ens hört något från honom de senaste två jularna, kan pengar någonsin ersätta något sådant?

Dessutom tänker han ringa mig på fredag. Jag fyller 25 år då, och risken är stor att min födelsedag blir förstörd. Har ingen aning om hur jag kommer reagera när jag hör hans röst, risken finns att så många känslor kommer väckas att jag inte vet hur jag kommer bete mig. Kanske lyssnar jag på honom, eller så blir det gap, skrik och tårar. Vad som helst kan hända.


Kommentarer
Postat av: Jenlen

Va jobbigt :/ hoppas det blir bra iaf! Nej pengar kan ju inte ersätta som du säger.

Åh fyller du 25 på fredag,grattis i förskott!

2011-02-08 @ 20:45:34
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Cissi

Kärlek kan inte ersättas med pengar...

men för han kanske det känns bättre, inte vet hur han ska hantera/visa sin ånger? (vad vet jag???)



Hoppas det blir ett bra samtal på din födelsedag!

Kram

2011-02-09 @ 08:32:31
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Carro

Något sådant kan absolut inte ersättas med pengar, däremot kan jag väl tycka (även om jag inte har en enda aning om vad det här handlar om eller känner er) att det är bra att han iaf tillslut kanske har insett och försöker! Förstår att det känns jobbigt dock och att du oroar dig för telefonsamtalet! Men det kommer säkerligen gå så bra så! :)

2011-02-09 @ 19:28:34
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Laks

Håller med om att pengar inte kan ersätta dåligt beteende. Hoppas att det löser sig.. Så jobbigt sån där. Är inte alls i samma situation så ja kan ju inte säga att jag förstår hur det känns.. Men, lycka till iaf, eller vad man ska säga :)

2011-02-09 @ 19:54:15
URL: http://laks.webblogg.se/
Postat av: anna

:/ hoppas det blir bra.

2011-02-10 @ 12:48:26
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0