Det är MIN kropp!

Den senaste tiden har folk jag inte ens känner hoppat på mig och påpekat att jag gått ner massor i vikt. Jag börjar tröttna på det, för jag tycker inte att min vikt angår någon annan än mig själv.
Ja, jag kanske har gått ner i vikt.  Jag tränar och äter mer hälsosamt idag vilket gjort att jag tappat ett par kilon, och i och med den annorlunda matkulturen i Indien samt sjukdomen jag drabbades av när jag kom hem därifrån kanske jag har gått ner ännu lite mer. Däremot har jag INTE anorexia som en person frågade mig om jag hade idag.



Jag tycker det är fräckt av folk att anmärka på andras kroppar. På samma sätt som man inte säger till folk "vad tjock du har blivit" säger man väl inte att någon blivit smal? Jag kan förstå det om det är en smällfet person som gått ner massor av kilon, men inte till en vanlig Svensson som kanske blivit lite smalare. Min kropp är min egendom och ingen annan ska komma och säga ett enda ord om den. Jag är frisk, men jag kan inte rå över min ämnesomsättning.

Det viktigaste är att jag mår bra, och det gör jag också. Nu tänker jag trycka i mig en chokladkaka (och jag äter choklad ooofta) och läsa lite innan jag går och lägger mig. Börjar jobba klockan 7 imorgon bitti och behöver min skönhetssömn;)


Kommentarer
Postat av: Carro

Helt rätt! Det viktigaste är absolut att DU mår bra!=) Hade faktiskt en liknande situation på jobbet idag. Min kollega blev lite sur på en kund (som hon naturligtvis inte känner) som helt plötsligt sa "Vad tjock du är"... min kollega ska ha barn i september, och ja, självklart har hon gått upp i vikt, men som även hon sa till mig så påpekar inte en person som inte känner en en sån sak!

2011-06-28 @ 22:46:15
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Sara

Tycker det är skitdåligt när folk pratar om ens vikt! Huvudsaken är att man mår bra :)

2011-06-29 @ 00:03:21
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Annika

Så länge du mår bra och inte skadar dig själv så ska du göra som du vill!

2011-06-29 @ 10:39:19
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Söta bilder på söta dig.Skönt att du snart har semester.Ha en skön kväll.kram

2011-06-29 @ 20:55:40
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Håller med dig, andras kroppar ska man inte hålla på att kommentera tycker jag. Finns mycket man kan få pomplex för. Så länge man själv mår bra är det det enda som räknas :)

2011-06-30 @ 09:24:03
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0