I'm back!

Sorry for daligt bloggande, har helt enkelt inte orkat. Varmen har sugit musten ur mig helt! Om exakt 2 veckor kommer jag tillbaka till Sverige, och det pa bade gott och ont. Vi har blivit som en stor familj har i Indien da vi gor allt tillsammans, sa det kommer kannas fruktansvart tomt utan att ha liv och rorelse runt omkring sig hela tiden. Men samtidigt ska det bli saaa skont att komma tillbaka till sina egna rutiner igen. Och svensk mat! Fortfarande minst en timmes matsnack om dagen...



De senaste dagarna har jag suttit och skivit pa min essa och den ar sa gott som klar nu. Skriver om kvinnans roll inom arrangerade aktenskap och har varit ivag och intervjuat 3 indiska kvinnor i olika aldrar och det var verkligen en upplevelse. Deras system ar ju helt annorlunda fran hur det ar i Sverige, och det var kul att hora dem beratta hur det ar med egna ord.

Pa fredag aker jag och 2 vanner till Kerala! Tag i 10 timmar, sa det ser jag ju verkligen fram emot... Vi ska aka runt i ca en vecka och upptacka Indiens vastkust, aka backwater, sola, bada, besoka Indiens sydligaste udde osv. Ska bli underbart att fa slippa kladkoden och diktaturen som galler hemma hos Santhanam. Tank att antligen fa gora vad man vill, nar man vill och hur man vill! Lovely.


Kommentarer
Postat av: Carro

Kan tänka mig att systemet är heeelt annorlunda! Spännande!

2011-05-04 @ 08:47:59
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken fin bild!



"Borta bra men hemma bäst" stämmer oftast :)

Kram

2011-05-06 @ 15:08:17
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0