Min ängel

Chock, förtvivlan, ilska, rädsla och gråt. Det är väl ord som bäst kan beskriva dagen. Jag kan inte förstå att min Casper är borta för alltid, att jag aldrig mer kommer få se honom, känna hans doft eller ha honom bredvid mig i sängen.

Allting har gått så fort. Han blev dålig för bara ett par dagar sedan, innan dess har han varit hur frisk som helst. Mamma åkte in med honom till sjukhuset och han hade en vätska i buken som skulle tömmas idag. Innan de öppnade upp honom förberedde veterinärerna oss på att han kunde ha ett antal tumörer i buken, och om det visade sig vara så undrade de om det var okej att de avslutade hans liv där och då. Vi sa ja, för hans skull.
Men det visade sig vara värre än så. Veterinären ringde medan Casper opererades och berättade att det fanns tumörer i samtliga av hans organ. Hela hans kropp var alltså full av cancer, och det hela utvecklades på bara ett par dagar. Därmed fick han somna in på operationsbordet. De värsta minuterna i mitt liv.



Jag undrar om man kan dö av hjärtesorg. Casper var min katt, det var alltid mig han tydde sig till. Jag har så fruktansvärt dåligt samvete över att jag inte var i Stockholm när han blev sjuk, att jag inte kunde vara hos honom den sista tiden. Tankarna snurrar i mitt huvud. Var han rädd? Hade han ont? Mitt dåliga samvete tar knäcken på mig, även om jag vet att man aldrig kan förbereda sig för något sånt här. Han var inte ens gammal!

Just nu känns det som om jag aldrig kommer bli människa igen. Jag kan inte ens föreställa mig hur livet kommer se ut utan min pojke. Om han bara visste hur älskad han var.


Kommentarer
Postat av: Ellen M

Sv; ja! Det är så fint.

Styrkekramar till dig!!

2011-05-24 @ 20:29:37
URL: http://etastic.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh, gud vad hemskt! Kan inte ens tänka mig hur det skulle vara om min Mister råkade ut för det där och gick bort! åh :(

2011-05-24 @ 20:48:33
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag vet hur du känner och jag finner inga ord.

Casper var en mycket fin katt, jag sörjer med dig. Du ska veta att jag finns här för dig! Älskar dig! <3

2011-05-24 @ 21:01:56
Postat av: anna

aww :/ beklagar.

2011-05-24 @ 22:31:22
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Ally

åh vad sorgligt! RIP casper <3 :(

2011-05-25 @ 08:39:58
URL: http://alexitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0