Freitag

Jag är väldigt glad just nu. Det finns många anledningar till det och en av dom är att det är fredag!

Trevlig helg:)

Varkala del 2

Här kommer ytterligare en bildbomb från vackra Varkala.

Utanför varje restaurang fick man välja vilken fisk man ville få tillagad.

Den här lilla hundvalpen bodde på en restaurang vi besökte. Han var hur söt som helst, det var värt att riskera att få rabies för att få kela med den här guldklimpen:)

Nutella pancakes.

Gruppose!

Nästa gång reser vi vidare till Kovalam=)

Knäppkatten

Det är inte första gången min lilla prinsessa lyckats vika örat i fel vinkel. Problemet med den här donnan är att hon inte fattar det heller utan går runt med ett felvikt öra tills hon får hjälp med att vika tillbaka det.

Dumma sötnos. Som jag saknar henne!

We are family!

Vet brukar sägas att släkten alltid är värst, och i det här fallet verkar det ju stämma. Haha!

Ljuva 80-tal. Eller nåt;)

Varkala del 1

Efter att ha åkt backwater bestämde vi oss för att åka vidare till Varkala. Resan dit tog typ 4 timmar och vi åkte taxi hela vägen. Ganska lyxigt att åka så långt för 60 kronor, men sen hade inte bilen någon AC och den indiska trafiken är som jag tidigare sagt galen, så vi kanske borde åkt tåg ändå.
Väl framme i Varkala blev det bråk med taxichaufffören som ville ha mer pengar än vi hade kommit överens om så det blev en del gap och skrik. Han ville ha typ 5 spänn mer och det är ju inga pengar, men det irriterande är att när man har en överenskommelse så ska den gälla. Men faaan vad jag ville klippa till den där gubben där och då...

Varkala cliff

Utanför vår bungalow=)

Kanske inte lika fräscht inne...

Vi träffade några av tjejerna som vi hade bott med hos Santhanam, så vi åt middag tillsammans en kväll.

Som ni kan se på bilderna är Varkala ett otroligt vackert ställe. Vi var där under lågsäsong så det var nästan inga människor där heller, så det var hur skönt som helst. Vi hade typ allt för oss själva. Perfekt:)

Äntligen!

Nu tar jag helg=)

Me and you the perfect two

Vilken duktig pojke jag har som har gjort denna till mig ♥

Backwater i Kerala

Här kommer en bildbomb från när jag och tjejerna åkte backwater i Alleppey. Backwater går ut på att man bor på en husbåt ovh färdas längs kanaler under ett dygn. Vi fick en stooor båt med 2 soldäck, 2 sovrum och egen besättning bestående av en styrman och kock. Ingen av de kunde engelska men på något sätt kunde vi förstå varandra ganska bra ändå.

Välkomstdrink.

Naturen runt omkring var otroligt vacker.

Vi stannade till i the middle of nowhere där det fanns en liten fiskeaffär. På det här stället kunde vi köpa färska tigerräkor som kocken ombord tillagade, och det är något av det godaste jag ätit i hela mitt liv. Snacka om matorgasm.

Det fanns egentligen inget "land" längs kanalerna utan bara små landremsor.

Mat!

Eftermiddagsmys med te och kakor.

Framåt kvällen la vi till på ett idylliskt ställe. Här ser ni vår stora, fina båt!

Tog en promenad i solnedgången.

Frukost.

Som ni ser var det en fantastisk dag/kväll/natt vi spenderade ute längs de indiska kanalerna. Åker ni till Kerala någon gång är detta något ni inte får missa! Särskilt om ni åker med er pojk- eller flickvän för här kan vi snacka om romantik;)

På Ida - dagen

Eftersom det är min namnsdag idag har jag fått lite uppvaktning av mamma. Fick ett presentkort på Åhléns och det uppskattas verkligen!

Att mammor alltid vet vad ens barn vill ha och behöver. Antar att det finns ett bra skäl till varför mamma alltid är bäst=)

Die Welle

Under förmiddagen såg vi en tysk film i skolan som handlar om ledarskap och det väckte nog en del tankar hos oss alla. Jag gillar att se hur man kan utöva vissa ledarskap i praktiken, då är det lättare för mig att förstå konsekvenserna av ledarens handlingar. Filmen vi såg handlade om en lärare som agerade som Hitler och därmed hjärntvättade hela klassen omedvetet. Det slutade inte så bra...

Kom hem för en stund sedan och är helt dyblöt. Fasen vad det regnat de senaste dagarna! Hade paraply idag, men det hjälpte inte alls. Regnet upphör ju aldrig heller, det känns som om vädergudarna där uppe prickar in precis när jag ska gå ut, och så fort jag kommer in blir det ett litet uppehåll tills det är dags att gå ut igen. Snacka om att jävlas.

Såhär såg jag ut innan jag gick ut imorse;)

Väl hemma hade jag fått ett paket. Beställde sjätte säsongen av Grey´s Anatomy häromdagen och idag kom boxen:)

Nu blir det fruktstund och webb -TV för att ta igen gårdagens missade avsnitt av Svenska Hollywoodfruar och Ensam mamma söker!

First class ticket

Sista veckan i Indien åkte jag, Fanny och Malin till Kerala för semester. Efter att ha varit hårt hållna i över 5 veckor var det nu dags att stå på egna ben och klara oss själva. Till att börja med skulle vi ta nattåget till Cochin, men det tåget höll vi på att missa tack vare Santhanam som skulle skjutsa oss dit. Att vara ute i god tid var aldrig riktigt hans grej och jag var superstressad när vi sprang på stationen för att hinna med tåget. Vi hann precis gå på innan det var dags att åka så där hade vi tur.

Indiska tåg är lååånga.

Vi åkte första klass och här ser ni hur första klass ser ut i Indien. Kanske inte så superfräscht men vi fick i alla fall en egen kupé;)

Tågresan till Cochin tog ca 13 timmar, men det blev inte så mycket sömn på tåget. Det skumpade rejält så vi var väl inte direkt pigga när vi väl kom fram. Först var det meningen att vi skulle stanna en dag i Cochin men det blev aldrig så utan vi beslutade oss för att åka vidare direkt till Alleppey för att åka backwater. Tågresan dit tog ca 3 timmar och det kostade oss 50 öre. Så sjukt billigt! Levde verkligen som en drottning under veckan i Kerala, tror jag gjorde av med drygt 1000 svenska kronor totalt och i den kostnaden ingick allt. Mat (frukost, lunch och middag på restaurang), hotell, resor, shopping m.m. Vill man leva billigt ska man åka till Indien.

Trötta tjejer på tåget mot Alleppey.

Väl framme var det dags att åka till hamnen för att hitta en båt som passade oss och det tog ett tag. Men när allt väl var ordnat väntade en fantastisk upplevelse, men mer om det sen:)

Hoppsan!

Ojojoj vad åskoväder kan ställa till med. Utanför mitt fönster har en gran "blåst omkull", så vädret inatt var nog värre än vad jag trodde.

Trotsade faktiskt regnet och var ute och sprang en vända nyss ändå. Kollade upp en motionsrunda via en karta, men tror ni inte jag lyckades springa vilse ändå? Fattar inte hur det är möjligt att hamna vilse varenda gång jag provar något nytt här i Umeå. Hur svårt kan det vara att komma rätt från början? Och hur jävla fel kan det bli när man kollar en karta så man vet exakt vart man är? Väldigt fel tydligen.

Joggingrundan kanske inte var den roligaste heller. Jag föredrar att springa i terräng så att benen får jobba ordentligt, men nu var det plant hela vägen. Trist, men motion som motion!

Moi

Godmorgon! Det är redan söndag och därmed dags för en ny vecka imorgon. Tycker helgerna går så sjukt fort. Planerar alltid in massor av saker och sen hinner jag inte ens med hälften. Tur att jag är så mycket ledig under den här kursen ändå;)

Idag visar sig solen i Umeå för typ första gången sen jag kom upp hit förra helgen, så jag tänkte bege mig ut på en långpromenad!

Sol, fest och oroliga föräldrar

Är det någon som tittat på premiäravsnittet av Sol, fest och oroliga föräldrar? För er som missat det kan jag säga att det handlar om ungdomar som åker iväg på partyresor medan deras föräldrar övervakar dom. Utan deras vetskap förstås. Herregud.

Om mina föräldrar hade dykt upp under någon av alla de partyresor jag varit på hade jag typ dött. Nog för att mina föräldrar är ganska realistiska och har full koll på vad som försigår på sådana resor, men jag hade tyckt att det vore oerhört förnedrande om morsan såg precis allt jag gjorde. Något privatliv måste man väl få ha?

Fast... Det här är faktiskt ett roligt program att följa. Vissa föräldrar är ju bara sååå naiva. "Nej men mitt barn dricker inte så mycket alkohol", "mitt barn har lovat att ta det lugnt" osv. Yeah, right. Vilken verklighetsuppfattning har man då? Tror man är ganska naiv och godtrogen då;)

Bästa dagen!

Fredag!

Home for the hopeless

Här kommer lite bilder från det studiebesöket som berörde mig mest, nämligen ett barnhem för pojkar. Höll på att tappa andan redan utanför instititionen då jag såg namnet på hemmet; home for the hopeless. Det träffade mig i hjärtat direkt. För mig känns det overkligt att man kan säga att en människa är utom allt hopp, särskilt när det gäller oskyldiga små barn.

Inne på barnhemmet. Jag började nästan gråta när vi satt här. Jag hade en klump i bröstet hela tiden och ville ta med mig alla pojkarna hem eftersom jag tyckte så synd om dom. De var så otroligt fina och öppna allihopa!

Pojkarna sjöng en indisk version av Fader Abraham för oss. Vi fick visa den svenska också och de kollade på oss som om vi var dumma i huvudet;)

Lekte Under hökens alla vingar med barnen och de tyckte alla var jätteroligt, stora som små. Och ni anar inte hur smarta ungarna var när de skulle ta sig förbi höken!

Åt middag på barnhemmet innan vi åkte hem igen. Det här var det starkaste jag någonsin ätit i Indien, när jag doppade brödet i såsen höll jag på att få andningsnöd.

I Indien äter man på golvet=)

En av de godaste middagarna vi fick där vi bodde; naan-bröd, cheesemasala, cashewnötter och mango. Jag tror aldrig jag kommer kunna äta cashew och mango i Sverige igen efter de smakupplevelserna jag hade i Indien. Oslagbart.

Sista kvällen innan vi begav oss iväg på egna äventyr. Santhanam och Sankari!

Personal vs familj.

Sista frukosten med gänget innan 2 av oss åkte hem och de resterande åkte till Kerala.

Och bilder från Kerala, det kommer snart kan jag lova=)

Partyparty

Dagens föreläsning hölls på Corona, dvs en nattklubb här på campus. Miljön var liiite annorlunda från vad vi är vana vid, men en discokula i taket och lukt av gammal öl är väl bra omväxling emellanåt;)

Föreläsningen var dock rena rama döden.

Mot NUS

Har lika ont i kroppen idag. Tänkte köra ett nytt styrkepass i eftermiddag men jag tror inte riktigt att det blir så;)

Ska snart iväg till sjukhuset för att möta upp ett par klasskamrater. Vi ska ha en föreläsning där av alla ställen så tur att jag slipper leta efter föreläsningssal ensam. Ganska lätt att gå vilse på Norrlands Universitetssjukhus, det har jag gjort förr;)

Hej

Myskväll!

Hemmafrun

Kom upp till Umeå igår eftermiddag och sedan dess har det varit full rulle. Det har tvättats och städats, dammats och putsats, handlats och fixat. NU är allt äntligen klart. Känner mig verkligen som en hemmafru som donat här hemma, bakade till och med scones till frukost! Har även bakat en stor brownie i form av ett hjärta nu under eftermiddagen som Fredrik ska få sen när han kommer hem. Romantiska jag. Fredrik har varit iväg och åkt inlines den jäkeln medan jag fått sköta allt här hemma. Fast inte mig emot, det är hur skönt som helst att städa när man kastat ut den största skiten;) Nej nu skojar jag bara. Lite;)

Ikväll blir det mys med godis och film. Fredrik åker tillbaka till Stockholm tidigt imorgon bitti så det gäller att ta tillvara på den sista tiden innan det är dags för distansförhållande igen!

Magen full...

Är proppmätt efter en god plankstek, och tack och lov har jag packat klart nu så jag kan ligga och jäsa i soffan resten av kvällen.

Imorgon vid 8 - tiden åker jag och Fredrik upp till Umeå. Ska bli en jättemysig resa med massor av prat, musik och godis=)

Kommer sakna er!

Tror ni jag kommer sakna mina troll nu när jag åker tillbaka till Umeå?! Det enda positiva är väl att jag nu får ha min mat och mina kläder ifred, haha;)

Sista dagen i Stockholm. Planerna för dagen är att göra ett par ärenden i stan, packa och äta en avskedsmiddag med mamma på restaurang. Jag längtar faktiskt efter att få bo själv igen, det har varit lite jobbigt att bo hos mamma emellanåt i sommar då jag skaffat mig nya vanor när jag bott själv. Då gäller det att kompromissa! Men det har gått bra.

Innan stan blir det frukost!