Home for the hopeless

Här kommer lite bilder från det studiebesöket som berörde mig mest, nämligen ett barnhem för pojkar. Höll på att tappa andan redan utanför instititionen då jag såg namnet på hemmet; home for the hopeless. Det träffade mig i hjärtat direkt. För mig känns det overkligt att man kan säga att en människa är utom allt hopp, särskilt när det gäller oskyldiga små barn.


Inne på barnhemmet. Jag började nästan gråta när vi satt här. Jag hade en klump i bröstet hela tiden och ville ta med mig alla pojkarna hem eftersom jag tyckte så synd om dom. De var så otroligt fina och öppna allihopa!


Pojkarna sjöng en indisk version av Fader Abraham för oss. Vi fick visa den svenska också och de kollade på oss som om vi var dumma i huvudet;)

Lekte Under hökens alla vingar med barnen och de tyckte alla var jätteroligt, stora som små. Och ni anar inte hur smarta ungarna var när de skulle ta sig förbi höken!


Åt middag på barnhemmet innan vi åkte hem igen. Det här var det starkaste jag någonsin ätit i Indien, när jag doppade brödet i såsen höll jag på att få andningsnöd.

I Indien äter man på golvet=)

En av de godaste middagarna vi fick där vi bodde; naan-bröd, cheesemasala, cashewnötter och mango. Jag tror aldrig jag kommer kunna äta cashew och mango i Sverige igen efter de smakupplevelserna jag hade i Indien. Oslagbart.

Sista kvällen innan vi begav oss iväg på egna äventyr. Santhanam och Sankari!

Personal vs familj.

Sista frukosten med gänget innan 2 av oss åkte hem och de resterande åkte till Kerala.


Och bilder från Kerala, det kommer snart kan jag lova=)


Kommentarer
Postat av: Helena

Söta du

2011-09-08 @ 11:36:06
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Carro

Meen gud, fattar inte heller hur man kunde kalla det för det :O

2011-09-08 @ 14:53:56
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0