18 frågor

Nu var det länge sen jag fyllde i en lista, och eftersom jag tycker det är ett helt okej tidsfördriv att svara på frågor bjuder jag därför på detta denna tisdagskväll!

 

1. Vilket uttryck använder du ofta? Men asså…

2. Äger du en iPod? Ja.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Det beror på när jag behöver gå upp, men när det är skola ringer den oftast någon gång mellan 6 och 7.

4. Var köper du dina matvaror ifrån? Oftast från min lokala Ica-butik.

5. Vilken var den senaste filmen du såg? Prom night.

6. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En lägenhet tror jag.

7. Vad åt du till middag senast? Falukorv och makaroner.

8. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Jag mår illa av karuseller, och att åka något som snurrar funkar inte alls. Föredrar de lite lugnare karusellerna, såsom kärlekstunneln och pariserhjulet typ.

9. När flög du senast? Till Umeå från Stockholm för typ två månader sedan.

10. Vad har du med dig in på bion? Beror lite på vad jag är sugen på, men helst smågodis eller choklad.

11. Gillar du att flyga? Tycker inte det är så märkvärdigt.

12. Gillar du din boende-situation? Både ja och nej. Älskar min studentlägenhet men det är klart att jag vill ha något mer ”fast”. Det kommer=)

13. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Typ 8 timmar.

14. Vilken är din favoritfrukt? Äpple.

15. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jag är stavningspolis. När det gäller skolarbeten och formella saker är jag väldigt noggrann men när det kommer till blogg och chatt är det viktigaste att göra mig förstådd;) 

16. Hur valde dina föräldrar ditt namn? De tyckte att Ida i Lönneberga var en söt liten tjej… Och så även jag kanske?

17. Gillar du senap? Näää.

18. Har du levande blommor hemma? Nej, de dör bara jag tittar på dem.

 

 


Kommentarer
Postat av: FANTASY DINING-En blogg om temarestauranger & resor

Roligt med listor!

2012-12-11 @ 19:01:19
URL: http://www.fantasydining.com
Postat av: Erica

Det där med blommorna känner jag igen. Nu har jag dock blommor hemma eftersom min roomie har de och lyckas hålla de vid liv. ;p

2012-12-11 @ 21:35:24
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Amanda Cleréus

Härlig lista med härliga svar!

2012-12-11 @ 22:25:37
URL: http://amandaclereus.blo.gg/
Postat av: Kajsa Johansson

sånahära listor är roliga och bl.a ett bra tidsfördriv :)

2012-12-11 @ 22:37:02
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Johan

Många svar som sstämmer på mig också :P

Blommor skulle bara dö om jag hade levande sådana, för jag glömmer att vattna dem, falukorv är riktigt gott, men det ska vara stuvade mackaroner till det, utrycket "men asså..." använder jag nog också en hel del, även om "my godness" nog har tagit över förstaplatsen på senaste, kanske dock nerpetat av "nice", boendesituationen är något jag centrerar mig väldigt mycket kring just nu och jag är också ganska petig när det kommer till stavning och gramatik :P

SV: Ärligt talat så tror jag nog det låter mäktigare än vad det i själva verket är. Handikappidrotten är ju inte jättestor om man jämför med andra idrotter och ännu mindre i enskilda län sådär. Så vem som skulle vinna var väl ganska givet och vilka som skulle bli nominerade likaså, iaf vissa av dem, men jag tycker som sagt det var jättekul och en mycket trevlig kväll, även om jag inte vann :)

2012-12-12 @ 09:39:58
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: tess

haha, min blommor dör de med så fort jag tittar på dem :P

2012-12-12 @ 14:53:36
URL: http://mymiracle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0