Dieter

Jag tycker att man möts av dieter överallt. Nu för tiden handlar var och varannat TV-program om tjockisar som vill gå ner i vikt, hälsa, kost osv. I tidningarna kan man också läsa om alla möjliga dieter. Man blir ju helt förvirrad, jag kan ärligt talat inte hålla koll på alla dieter som finns längre!
 
 
 
Jag följer inte någon diet och som jag känner nu skulle jag aldrig klara av det heller. Jag skulle aldrig exempelvis kunna följa en LCHF - diet, för min del känns det idiotiskt att utesluta typ pasta och bröd, något som jag verkligen gillar, bara för att gå ner några kilon. Jag tror mer på att hitta en balans, att tillåta sig att äta allt men med måtta och kanske inte varje dag. På så sätt behöver man inte utesluta något.
 
Personligen tycker jag att jag har en hälsosam livsstil. När det gäller mat så är jag duktig på att äta 3 stora mål om dagen och mellanmål däremellan, och jag undviker halvfabrikat så gott det är möjligt. Sen är jag väldigt duktig på att äta frukt och grönsaker också:) Jag har hittat en "matstil" jag trivs med och som jag och min kropp mår bra av, och det är alltid huvudsaken! Sen kan alla dieter och förbud slänga sig i väggen.

Kommentarer
Postat av: Michaila - I can do anything with the right shoes!

Huvudsaken är att man mår bra, precis som du säger! :)

2012-06-22 @ 15:01:12
URL: http://michaila.blogg.se
Postat av: sara

jag käkar lchf! inte som diet utan livsstil. mår mkt bättre utav det, både energi och magen :)

2012-06-23 @ 08:42:10
URL: http://fabulousprincess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0