Mamma, mormor och jag

När jag ser på den här bilden väcks en massa minnen till liv. Det sägs ju att barndomens somrar är de allra bästa och jag är beredd att hålla med. Så länge jag levt har jag spenderat varje sommar på västkusten där mina morföräldrar har en stuga, och så långt tillbaka jag kan minnas har jag, mamma och mormor en gång om året begett oss ut i skogen för att plocka blåbär och sen göra paj. Det är en tradition som pågått fram till bara för några år sedan och jag har alltid älskat det. Numera är min mormor gammal och har inte lika mycket ork som hon en gång hade. Det är förståeligt men samtidigt trist.
 
 
 
Det är så oerhört sorgligt att tänka på att min mormor snart är borta. Hon har alltid varit världens bästa och alltid funnits där för mig och sina andra barnbarn. Nu när jag är vuxen har det också gått upp för mig hur mycket slit hon har ägnat sig åt för att vi ska ha det bra. Hon har lagat mat, bakat, städat och gjort precis allt och aldrig låtit någon annan hjälpa till. Hon har alltid sett till sin familjs bästa.
 
Vad mer kan jag säga egentligen? Min mormor är verkligen världsbäst och jag beundrar henne otroligt mycket. Hur livet kommer bli den dagen hon försvinner vill jag inte ens tänka på, men fram till dess vill jag passa på att spendera så mycket tid som möjligt med henne.
 

Kommentarer
Postat av: carro

aaa, såå himla fint skrivet;) Ja avgudade min mormor så oxå;)

2012-06-20 @ 21:21:42
URL: http://frokenehn.blogg.se
Postat av: Evelina

Min mormor är 66 år (ganska ung med andra ord), och jag har inte jättemycket kontakt med henne.. Mysig bild på er tre förresten!

2012-06-21 @ 13:14:15
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: Sofia

Usch det där är sorgligt. Min farmor har varit lika dan. Man får vara glad att minnena alltid finns kvar. :)

2012-06-21 @ 16:49:46
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: Carro

Så himla fint skrivet! Ta bara vara på sista tiden tillsammans och glöm aldrig! De finns ju kvar i våra hjärtan! :)

2012-06-25 @ 20:26:32
URL: http://carolineannamarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0