Många tankar och funderingar

 

Det händer mycket i mitt liv just nu. Jag har lite svårt att glädjas över saker och ting eftersom jag går runt med en gnagande oro i magen hela tiden. Det känns som om allting händer på en gång, men det är väl så det brukar vara. Jag är väldigt skoltrött för tillfället, och förutom en massa plugg ska jag flytta, fixa jobb och skaffa lägenhet. Allt inom loppet av några månader. Jag har ingen aning om vad som väntar mig och det är det som är så skrämmande. Vad vill jag egentligen jobba med? Kommer jag klara av det? Och vart ska jag bo? Jag vet att jag kan bo hos mamma när jag flyttar tillbaka till Stockholm men det är ingen långsiktig lösning. Jag är 27 år och har ett eget liv. Jag vill köpa lägenhet men för att kunna ta bostadslån måste jag ha en inkomst och för att få en inkomst måste jag ha ett jobb, och de flesta arbetsgivare vill anställa någon med erfarenhet...

 

Jag vet att allt kommer lösa sig i slutändan, men det känns bara som om jag aldrig kan koppla av eftersom dessa frågor ständigt kretsar i mitt huvud. Sociala relationer blir lidande då jag har lite svårt att roa mig när jag ständigt går omkring och funderar på detta. Vad ska det bli av mig?

 

Det är detta som kallas livet antar jag. Nu börjar allvaret och det är dags att stå på egna ben. De är något ostadiga just nu, men det kommer bli bra. Det måste bli bra. Det ska bli bra.

 

 


Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh, förstår verkligen hur du känner. Det kommer att gå bra, jag lovar. Allting löser sig tillslut. <3
sv: Nämen åh, tack snälla! Så glad jag blir, verkligen.
Kramar. ♥

2013-03-12 @ 21:54:14
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Cissi

Du får försöka ta en sak i taget, hitta ett jobb som du trivs med sen ska ska du se att resten löser sig, på sikt :)

Kram!

2013-03-13 @ 07:38:38
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anita

Du ska se att det kommer lösa sig.. Även fast det kan kännas för jävla tungt ibland! Kram

2013-03-14 @ 10:18:08
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Johan

Jag sitter lite i samma träsk som du. Bostad och jobb är inte det lättaste...

SV: "Pasion oavsett division" är det, men annars var det rätt :) Det stämmer verkligen! Det spelar ingen roll om vi spelar i Elitserien eller Div. 1, äkta leksingar står det med de blåvita vilken division det än är :)

2013-03-14 @ 20:47:43
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Johan

Men vad konstigt! Jag ser nu att min kommentar från igår tydligen kom fram, men när jag skickade den stod det att det inte fanns någon text i kommentaren och att den därför inte sparades. Märkligt... Hoppas iaf att flygresan hem gick bra igår :)

2013-03-15 @ 11:22:53
URL: http://schumacher4ever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0