I Varkala

Jag har det toppen har i Kerala. Har bland annat akt husbat under ett dygn vilket var en fantastisk upplevelse, och nu befinner vi oss i Varkala dar det ar sol och bad som galler. Varkala cliff maste vara en av de vackraste platserna jag sett, och eftersom det ar lagsasong nu ar vi nastan helt ensamma har. Och hur billigt ar det inte att leva i Indien? En maltid kostar typ 10 kronor och en tagresa pa 6 mil for 1.50 sa jag har inte direkt gjort av med nagra pengar. Daremot kanske inte magen matt sa bra under de senaste dagarna eftersom vi aterigen varit tvungna att anpassa oss till en ny matkultur eller vad man nu ska saga. Efter att inte ha atit kott pa 6 veckor har magen vant sig av vid det sa att saga, samt som det blivit en himla massa kaloribomber med tanke pa den goda maten har. Nutella pancakes, kaffedrinkar m.m. I love it. De dar 3 kilona jag gick ner i Trichy har jag sakerligen gatt upp igen, haha.
Nar vi kom till Varkala haromdagen motte vi nagra av tjejerna vi bodde tillsammans med i Trichy, och det var ett roligt sammantraffande. Visste att det fanns en chans att vi kunde stota pa varandra, men blev anda forvanad nar man plotsligt fick se de komma gaende langs stranden. Har aven fatt en tysk efter oss men han akte tack och lov vidare idag. Igar letade han exempelvis upp vart hotell och det var inte sa kul eftersom jag var ensam hemma just da. Jag vet inte hur mycket folkvett han har i huvudet, men att sla sig ner bredvid nagon som sitter i bh pa altanen och bjuda in sig sjalv att ata middag med oss kanns val sadar. But now he's gone!

Hotellet vi bor pa just nu ar val halvfrascht. Eftersom vi bor i bungalow (30 kronor natten) ar jag radd for att en massa smakryp ska komma in och ligger darfor pa helspann varje natt. Da kan ni ju bara tanka er hur radd jag blev inatt nar en av mina reskamrater helt plotsligt gallskrek. Jag holl pa att pissa pa mig da det forsta jag hann tanka var att hon var pa vag att bli mordad eller att vi hade nagot ackligt kryp i sangen. Dessutom har vi det kolsvart pa natten sa man ser absolut ingenting. Tack och lov var det bara en drom, men ni kan ju tanka er sjalva att vakna av ett skrik ett par dm fran orat, haha.

Imorgon tankte vi formodligen aka vidare till Trivandrum, Keralas huvudstad, och sedan ner mot Kovalam och annu mer strandliv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0