Maldiverna

När jag och gänget skulle resa hem från Sri Lanka i tisdags trodde vi att planet skulle gå raka vägen till London. Det stod inget annat på biljetten, därför blev vi förvånade när flygvärdinnorna efter drygt en timmes flygfärd ropade ut i högtalarna att vi nu skulle landa på Mali. Hmmm, vaddå Mali tänkte vi... Menar de Mali som landet i Afrika? Vilken omväg i sådana fall, och hur är det möjligt att det bara tagit en timme till Afrika?
När vi tittade ut genom fönstret förstod vi vart vi var på väg att landa, nämligen Maldiverna. Staden hette Male, men det hade förstås inte vi någon aning om... Så hur kändes det då att hamna på Maldiverna? Vad tror ni själva? Det var helt fucking underbart.


Vi landade på en liten plätt mitt i vattnet, det var vatten på alla sidor om landningsbanan. Och lyxyachter...


Om ni tittar noga så ser ni bungalowsen vid stränderna.


Jag blev inte ett dugg avundsjuk på de som fick gå av på Maldiverna, absolut inte... När de hade fått gå av kom det dessutom på ett nytt gäng brunbrända soldyrkare. Behöver jag ens berätta att det bara var par som säkerligen varit på smekmånad...? Kan gissa att de haft det underbart på sin semester.

Tyvärr var vi tvungna att lämna Maldiverna ganska omedelbart och åkte vidare till London. Där gjorde jag en riktigt stor tabbe. Efter att ha hämtat ut vårt bagage hittade vi en liten hörna på flygplatsen där vi beslutade oss för att sova lite. Alla hotell var fullbokade och vårt plan skulle gå redan klockan 7 nästa morgon, och vi kände att vi behövde lite sömn. Well. Vid 2- tiden på natten vaknade jag upp och skulle hämta en grej ur min resväska och vad hände då? Väskan jag öppnade var inte min. Jag hade alltså tagit fel resväska från bagageutlämningen. Panik är bara förnamnet.
Jag rusade genast iväg för att skaffa hjälp, men allt var stängt och skulle öppna först klockan 5 på morgonen, men så länge kunde jag inte vänta. Ni som varit på London Heathrow vet hur stort det är där och vårt plan skulle avgå från en annan terminal, och det tar ju lite tid att ta sig mellan terminalerna i London då man måste åka tåg och allt. Ännu mer panik. Ingen kunde hjälpa mig heller eftersom jag inte fick bli insläppt vid bagageutlämningen pga säkerhetsrisken osv, men efter ett par timmar hade jag turen att träffa på en man som kunde hjälpa mig. Och där inne, precis vid rullbandet, stod min resväska! Vilken otrolig lättnad jag kände, det hade varit jävligt att förlora sitt bagage. Sen har jag lite dåligt samvete för människan vars väska jag tog, hoppas jag inte ställde till alltför stort problem för henne;)

Det värsta av allt var att det var jag som klantade till det hela, så jag kunde ju knappast skylla på att andra slarvat bort mitt bagage. Nu var det så att den resväskan jag tog var helt identisk med min, jag lovar - HELT identisk. Tack och lov att jag bestämde mig för att öppna väskan där på natten, tänk om jag hade märkt det först när jag kom hem.

Så det var min panikfyllda natt i London, i fortsättningen kommer jag nog dubbelkolla att jag tar rätt väska vid bagageutlämningen=)


Kommentarer
Postat av: Jenlen

Va härligt, vi pratade om att kanske åka dit i vinter får se.Vart har du vart & rest någonstans, så härligt föresten :)

2011-05-19 @ 20:26:54
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Sara

Maldiverna har min pojkvän och jag planer på att åka till, men det blir nog om två-tre år, ser verkligen fantastiskt ut! :)

Och fy vad hemskt med bagaget, det är alltid min mardröm att få fel bagage eller att det inte kommer fram helt enkelt!!

2011-05-19 @ 20:42:31
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sv: Gör det, du lär inte bli besviken!

Ååh nu vill man ju till Maldiverna!

2011-05-19 @ 20:43:03
URL: http://vetterleins.blogg.se/
Postat av: Carro

Oj vad fint där ser ut!

2011-05-19 @ 20:54:00
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: julia

åh va härligt det där ser ut då!



sv: hehe åh tack va snäll du är! :)

2011-05-19 @ 21:02:47
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhhh underbart vatten, man vill bada!! :)



SVAR: Haha nej men han menade att man ser att jag spelat fotboll läääänge, det är liksom en lite "manlig" hållning + gång haha.

2011-05-19 @ 21:14:32
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

såg härligt ut! :p

2011-05-19 @ 23:12:04
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Evelina

Åh, så kul :) Vackert!

2011-05-20 @ 07:58:59
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Nilma

Ojj, det var mycket som hände på samma gång där :)

2011-05-21 @ 09:59:23
URL: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0