Förberedelser...

Under tiden i Indien fick vi vara med och fira Tamil New Year, eftersom delstaten vi bodde i firar det i april. Jag kommer visa bilder från firandet i ett senare inlägg, men först ska ni få se förberedelserna!

Dagen innan fick vi göra hennatatueringar. Jag tycker egentligen inte att det är fint, men kände mig så illa tvungen att skaffa en tatto för att göra tjejen som kom till huset nöjd. De flesta valde att måla händerna medan jag istället valde underarmen.

Fint? Njaaa... Duktig tjej som målade så bra iaf!

På den stora dagen skulle vi ha på oss sari. Detta är understället; lång kjol och topp á la Madonna 70´s - strutbröst - style.

Sankari fick hjälpa oss att ta på oss sarin och det var inget lätt jobb. 6 meter tyg ska viras runt kroppen och det tog drygt 10 minuter för varje person att få på sig sarin. Tänk hur indierna har det varje dag... Hela sarin fästs totalt med 3 säkerhetsnålar, så lossnar en är risken stor att du blottar hela baletten. Vissa indiska kvinnor använder inte underkjolen heller eftersom det blir för varmt, och jag vet också om en del som skippar trosorna... Så att tappa kjolen är ett big nono!


Tada! Här har ni resultatet. 6 meter tyg runt kroppen i 40 graders värme och jag kunde knappt röra mig... Men visst är sarin som jag köpte snygg?

Bakifrån.

I Indien brukar kvinnorna ha jasmin i håret. I vissa delstater är det bara de gifta kvinnorna som använder det, men i Tamil Nadu är det fritt fram för alla!


Min hennatatuering när den var färdig.


Fortsättning följer!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad häftigt. Och vilken fin sari! Måste känts väldigt speciellt att ha den på sig. :)

2011-08-01 @ 13:28:37
URL: http://borninmay.blogg.se/
Postat av: M *

- åh vad fina bilder! kram kram!

2011-08-01 @ 15:20:19
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Carro

Det verkar varmt! Fast vackert!

2011-08-01 @ 17:15:48
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: anna

Vilken rolig upplevelse! Så fin du var i den sarin :)

2011-08-02 @ 10:09:35
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Amanda, 17år och mamma till Lilly-Lee!

Måste hålla med, härliga bilder och vilken upplevelse!

Hittade just hit & tänkte lämna ett spår efter mig och min unga mammablogg, kram!:)

2011-08-06 @ 10:47:50
URL: http://awahlsten.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Ida! Var tvungen att sno den där bilden där jag var med, hoppas det inte gjorde något.. Kan ju säga att min mage INTE ser ut sådär nu, haha. Hoppas allt är bra med dig, vi ses om några veckor! Kram Malin

2011-08-08 @ 23:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0