Some more pics

Här kommer lite fler bilder från Indien. En dag besökte vi en dagverksamhet för utvecklingsstörda barn, men jag valde att inte fota så mycket från när vi var där. Det kändes fel och respektlöst, vad får jag ut av att fota barn som inte ser ut som andra? Däremot valde jag att fota den här lilla "zoonen" som fanns i ett rum. De små barnen fick en egen liten hörna så att de skulle kunna matas och göra saker utan att störas av andra. Ganska smart tycker jag! Blev också väldigt förvånad över hur väl indierna tog hand om de utvecklingsstörda, typ bättre än vi svenskar!


I väntan på en föreläsning om dagverksamheten. I ett rum där fläktarna inte fungerade... Det var en varm upplevelse.


Under en veckas tid fick vi prova på indisk yoga, och det var faktiskt riktigt kul. Den formen av yoga vi utövade handlade mest om meditation och det har jag aldrig testat tidigare. Jag tror inte direkt på det, så det blev ju en del skratt när ledarna skulle heala oss och stod och vevade framför våra ansikten. Sen skulle vi lära oss att knipa vårt anus också, vilket nog är vad jag kommer minnas mest från hela yoga-upplevelsen, haha. Vi skulle "tight our anus" i lite olika ställningar, och ledarna gick ju in för det fullt ut. De brukade stanna och äta frukost med oss, och innan vi tog första tuggan av maten fick vi sitta med dom och knipa. då höll jag på att bryta ihop... Ja vad säger man? Vissa ber bordsbön medan andra lär sig knipa anus innan maten!

En av yogalärarna.

Vi som testade yoga:)


Så här såg vårt frukostbord ut!


Nyttigt värre. Banangröt, ägg och massor av färsk frukt. Jag ÄLSKADE frukosten vi fick!


Ibland var det allt bra jobbigt att vara iväg på fältstudier...


Kommentarer
Postat av: Evelina

Vilka härliga bilder. Jag kunde ju också ha åkt till Indien för fältförlagda studier..

2011-07-21 @ 17:11:53
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Carro

Frukosten ser supergod ut ju! Färsk frukt är ju det bästa!

2011-07-21 @ 17:46:41
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: caroline

härliga bilder och vilken skum upplevelse, haha :)

2011-07-21 @ 22:28:09
URL: http://celandine.blogg.se/
Postat av: M *

- massa fina bilder :)! kram!

2011-07-22 @ 02:06:12
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0