Det var på tiden

För ett par dagar sedan fick jag reda på att det nu är bestämt att Ikea äntligen ska öppna i Umeå. Det är inte en dag försent, ibland verkar vissa affärer glömma norra Sverige... Närmaste Ikea ligger i Sundsvall (vilket jag har för mig är det nordligaste Ikea-varuhuset), och det är drygt 27 mil från Umeå. Det blir en lång resa om man vill åka och shoppa, så att de ska öppna här är väldigt populärt och efterlängtat. Jag får i och för sig inte ta del av det för allt lär väl vara klart efter att jag är klar med mina studier, but still!
 
 
Strax blir det skola och en föreläsning om diskursanalys. Och vad gäller plugget igår kväll kan jag meddela att jag faktiskt kommit så långt att jag hittat en avhandling som jag ska granska inför min hemtenta! Om det faktiskt blir den avhandlingen vet jag inte säkert ännu för den är drygt 250 sidor lång och jag har inte orkat läsa den ännu, men oavsett har jag kommit en bit på vägen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag både vill och inte vill ikea skall öppna här där jag bor :)

2012-09-17 @ 17:00:23
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: tess

vad kul =) det håller på att byggas ett Ikea i borlänge oxå =)

2012-09-17 @ 17:28:10
URL: http://mymiracle.blogg.se
Postat av: anna

vad kul att ikea öppnar där :) pratade med en umeåbo på utbildningen som också klagade på avståndet till närmsta ikea :p

2012-09-18 @ 08:30:34
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0