Yoga kanske?

Jag är lite sugen på att testa en ny träningsform, men vet inte vad det skulle kunna vara. Jag är inte en person som gillar att gå på olika pass eftersom träning för mig innebär en stund då jag bara fokuserar på mig själv och det kan jag inte göra om jag har andra människor omkring mig. Det är en möjlighet för mig att få egentid, tänka, reflektera och få ur mig eventuella aggressioner. Därför ägnar jag mig mycket åt löpning, powerwalks, funktionell träning och styrkepass på hemmaplan.
 
 
 
Det som är viktigt för mig vid träning är att jag tar ut mig riktigt ordentligt. Ett bra pass för mig innebär att jag svettas och får upp pulsen samt som jag utmanar mig själv. Jag vill känna mig riktigt slut efter ett träningspass, då känner jag att jag gjort bra ifrån mig. Eftersom jag älskar explosiv träning har yoga aldrig varit något för mig, men nu börjar jag bli sugen på att testa. Det finns ju flera olika varianter av yoga och det som lockar mig mest är bikram. Det kan alltid vara värt att testa, gillar jag det inte behöver jag ju inte fortsätta. Dessutom tror jag yoga kan vara bra för mig eftersom jag kan träna ganska hårt i övrigt, då kan det vara bra för kroppen med lite "mjukare" övningar. Jag tror mina leder skulle älska det... 
 
Det var några tankar om träning. Vi får se om jag provar något nytt eller fortsätter i samma bana ett tag till. Är faktiskt sugen på att testa militärträning också eftersom det tydligen ska vara sjukt kul, men jag vet inte om det finns några såna grupper i Umeå. Kanske värt att kolla upp;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag sov mycket gott! Yoga skall jag med testa tror det kan vara bra för mig :)

2012-09-05 @ 20:37:29
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

Yoga är helt underbart när man kommer in i flowet. Där kan du lätt fokusera på dig själv. :)

2012-09-05 @ 21:59:30
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: Fina Frun

Yoga kommer säkert vara toppen för dina leder!
När min rygg krånglar, så är det bara yoga som hjälper (och spikmattan)

2012-09-05 @ 23:15:48
URL: http://finafrun.se
Postat av: It's just moi!

vill också testa yoga! låter kul! kram!

2012-09-06 @ 00:36:47
URL: http://ilromanista.se/
Postat av: Katarina

Åh, vad härligt att hitta en ny, fin blogg! Och här kan jag komma med det största tipset: testa bikramyoga! Jag älskar det! Har i och för sig länge tränat yoga, men aldrig sätt det som "riktig" träning, utan något som jag gör för mig själv, för att må bra. Men bikramyoga är något av det jobbigaste och konstigaste jag provat. Svetten rinner i floder och allting blir så varmt, mjukt och underbart. Sedan är det fruktansvärt statiskt och fysiskt jobbigt. Men underbart. Testa! Och tack för att jag fått en ny blogg att må bra av. Stor kram! Katarina

2012-09-06 @ 07:28:41
URL: http://attvagavaramodig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0