Varför jag älskar mig själv

Jag tycker att det ligger väldigt mycket fokus på det dåliga hos människor, vilka egenskaper och saker i en persons liv som är mindre bra. Nu vill jag vända på det hela, för alla människor har bra egenskaper som är värda att lyftas fram. Det kan gälla både små och stora saker samt val i livet som vi både kunnat styra över och inte. Oavsett vilka vägar vi valt att gå kan det ha fått oss att växa som människor. Vi är alla unika på olika sätt! Så här nedan följer en lista där jag berättar för er varför jag älskar mig själv. Självgod? kanske!
 
 
- Jag tycker jag har en perfekt längd.
- Mitt liv ändrades totalt när jag började träna och äta mer hälsosamt, så jag är väldigt nöjd över att jag lyckats göra den förändringen.
- Jag är både självständig och oberoende av andra.
- Jag är berest och har fått se stora delar av världen.
- Jag har aldrig kuggat på en tenta.
- Oavsett vad som händer i mitt liv kommer jag alltid ha en utbildning i bagaget.
- Jag försöker alltid se möjligheter istället för förhinder.
- Jag älskar mina ögonbryn.
- Jag har fått möjligheten att bli tvåspråkig.
- Min envishet och självdisciplin tar mig dit jag vill. Jag vägrar ge upp.
- Jag lagar världens godaste lasagne.
- Jag har tagit chansen att studera utomlands.
- Jag kan avundas andra, men jag är aldrig någonsin missunnsam.
 
Som ni ser är vissa punkter mer simpla än andra, men so what? Det behöver inte vara så märkvärdigt! Alla ni som läser detta är fantastiska, och ni får mer än gärna berätta för mig vad som är så bra med just er. Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Mamma till William och Wilma

God eftermiddag söta..Snygg bild på dig..kram kram

2013-02-25 @ 15:37:40
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Evelina

Bra lista ju :D Hur lång är du? Jag har inte heller kuggat på någon tenta! :)

2013-02-25 @ 18:37:53
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: WhoIsThis

BRAAAAA!!!!!!!!!!!!

2013-02-25 @ 20:46:18
URL: http://www.whoisthis.myshowroom.se
Postat av: Helen

Åh så bra sagt! Hade inte kunnat sagt de bättre själv!
Tänk om alla kunde tänka på det positiva :)

2013-02-26 @ 08:16:51
URL: http://heleeens.bubbleroom.se
Postat av: Johan

Du är stark, du har ett starkt psyke och du älskar verkligen dig själv. Det märks. Folk kan skriva att de gör det, men någonstams märker man att det bara är en fasad. I ditt fall känns det dock äkta och det är väldigt bra. Tyvärr är det ju svårare än man kan tro att skaffa sig det där självförtroendet. Jag själv har ett väldigt starkt psyke efter allt jag gått igenom, men jag vet flera andra som inte alls har den möjligheten, något som jag tror är väldigt vanligt, särskillt bland unga. Mycket handlar nog om att hitta sig själv, att skapa sig en stabil grund att stå på, en grund som inte rasar vid minsta motgång. Det är svårt att säga exakt hur man gör, men nära och kära är grymt viktiga pjäser i spelet, det kan jag nog säga.

SV: Haha nej, det var väldigt mycket faktiskt, t.o.m. för mig. Nog för att jag messar en hel del, men så mycket som 98 sms blir det vanligtvis aldrig :)
Är du en sådan som helst ringer folk, eller messar du dem? :)

2013-02-26 @ 09:53:17
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: CAISA KÄLLGREN

söt du är! gå gärna in och ställ några frågor i min frågestund! :D

2013-02-27 @ 11:57:34
URL: http://stylebycaisa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0