Happy Tamil New Year!

Jag lever! Min kropp har borjat anpassa sig till varmen, men nog ar det jobbigt att bo i ett hus utan AC ibland...

Igar var det nyar har i Tamil Nadu vilket firades inne i stan. Det var nagon parad ute pa gatan, och vi studenter fick hedersplatser uppe pa en balkong for att se pa hela spektaklet. Jag har nog aldrig kant mig sa kunglig som da. Indierna var mer intresserade av att kolla pa oss an pa folket i paraden, sa vi fick sta dar och vinka i vanlig ordning. Det kandes helt absurt, nu vet jag hur det ar att vara kandis! Folk som ska ga fram och ta pa en, prata, fota i smyg osv. Tur att jag ar en vanlig Svensson hemma i Sverige.
Efter stan blev det en akta indisk maltid. Vi fick mat serverat pa bananblad och at sedan med handerna. Man kan val saga att det... gick. Inget jag vill gora igen dock, haha.

Sa vad mer har hant? Jo, jag har gatt ner 2 kilo sen vi kom hit. Nog for att frukosten ar nyttig, men resten av maten... Njaaa. Har ar ju ris basvaran, man ater ris med typ kryddor eller nagot liknande och inte som vi svenskar som ater typ fiskpinnar MED ris. Sa maltiderna bestar av ris, pasta och potatis med nagot till. Typ brod. Som ar friterat eftersom man inte har nagon ugn. Sa det ar kolhydrater med kolhydrater med andra ord!

Hade aven det sista yogapasset idag. Den har veckan har faktiskt varit lite rolig for varje dag ligger fokus pa att vi ska tighta vart anus. Jag kan tyvarr inte beratta hur man gor for vi har skrivit kontrakt pa att vi inte far lara ut det till andra haha. Men det ar lite roligt att vi far sitta dar varje morgon i olika stallningar for att knipa. "I can't control if you're doing it right" som var yogalarare sager... Haha, nej... Men nu vet ni, jag kommer komma hem fit och tight som bara den;)

Har val inte sa mycket mer att skriva for tillfallet. Vi vantar pa att bli upphamtade av Santhanam eftersom det ar lite for riskabelt att aka tuk-tuk hem. Det var en olycka haromdagen da en tuk-tuk krockade med en personbil. Kan ju saga som sa att benen kapades pa tuk-tuk foraren sa det ar inget sakert fardemedel alls. Och vi som tryckte in oss 4 pers i en sa liten bil... Det gor vi nog inte om.

Nu maste jag fortsatta leta material till min essa, hors snart igen!

Kommentarer
Postat av: anna

kul att va med om ett nyårsfirande :)

2011-04-16 @ 20:49:42
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0